اخیرا، با هر کسی دربارۀ فرآیند راه اندازی یک کسب و کار صحبت میکنیم، طراحی یک فروشگاه اینترنتی را پیشنهاد میکند؛ خواه یک کسب و کار کوچک باشیم خواه یک شرکت تولید یا خدماتی یا بازرگانی!
از این رو بر آن شدیم که این موضوع را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم؛ اما در گذشته بیشتر فروشگاه های بزرگ وب سایت داشتند و سایر کسب و کارهای کوچک و متوسط از طریق تبلیغات سنتی خود را معرفی می کردند.
اما امروزه از کسب و کار های خانگی گرفته تا فروشگاه ها و مغازه های هر چند کوچک هم به دنبال داشتن فروشگاه اینترنتی مخصوص به خود هستند. این نیاز با گسترش حضور مشتریان در دنیای وب و صرفه جویی در وقت ایجاد شده است. رفتار و تمایل مشتریان از خرید یا دریافت خدمات حضوری به انجام کارها به صورت آنلاین از طریق وب سایت ها تغییر کرده است. بنابراین اگر کسب و کار خود را هنوز آنلاین نکرده اید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.
اما قبل از آن باید دقیق هدف خودتان را از راهاندازی سایت بدانید؛ مثلا آیا میخواهید خودتان را برند کنید، محصولات و خدماتتان را بفروشید، یا اینکه سازمان یا کسب و کارتان را معرفی کنید.
شاید تازه تصمیم گرفتهاید وارد بازار کار شوید و کسب و کار اینترنتی خودتان را داشته باشید؛ یا اینکه یک کسب و کار سنتی دارید و بهدنبال فروش و درآمد بیشتر هستید، داشتن یک فروشگاه اینترنتی گزینۀ خوبی برای شماست. این را هم حدس میزنیم که اگر صاحب یک کسب و کار سنتی هستید، احتمالا برای ورود به فضای اینترنت کمی مقاومت از خود نشان می دهید.
تا چند سال پیش، وبسایتها کاربرد محدودی داشتند، اما الان تقریبا همۀ کارها از این طریق نه تنها شدنی است؛ بلکه راحتتر هم شده است. بهعلاوه اینکه، بازدهی و درآمد بیشتری را هم برای صاحبانشان به همراه دارد.
اما چه کسب و کارهایی به فروشگاه اینترنتی نیاز دارند؟
بسیاری از مشتریان از ما میپرسند، که آیا داشتن فروشگاه اینترنتی برای کسب و کارشان ضروری است؟ هر کسب و کاری فرآیند ی دارد که برخی از صاحبان کسب و کار ها را دچار ابهام و تردید کرده است، که فرآیند کسب و کارشان را می توانند از طریق فروشگاه اینترنتی پیاده سازی کنند ؟ یا اینکه اصلا فروشگاه اینترنتی بهدردشان میخورد یا نه؟!
یک فروشگاه اینترنتی نسبت به سایر تبلیغات با وجود هزینه کم ولی بازدهی قابل توجهی به همراه دارد. بسیاری از افراد هنوز شیوه های تبلیغات سنتی را ترجیح می دهند و نسبت به تغییر و تکنولوژی مقاومت دارند. ناگفته نماند که شیوع ویروس کرونا باعث آنلاین شدن کسب و کار های زیادی شد و در واقع کسب و کارهایی که در فضای اینترنت فعال بودند توانستند به منفعت خوبی برسند لذا بسیاری از افراد تصمیم گرفتند محصولات و خدمات خود را به جای عرضه فیزیکی به صورت آنلاین از طریق فروشگاه های اینترنتی ارائه دهند.
دلایل نیاز به طراحی سایت را در ادامه بیان می کنیم:
وجود یک فروشگاه اینترنتی برای یک کسب و کار میتواند به عنوان یک استراتژی مهم و ضروری در دنیای امروزی مطرح شود. در زیر به برخی از دلایل اصلی برای داشتن فروشگاه اینترنتی برای یک کسب و کار اشاره میکنم:
۱-الزامات کسب و کارها
شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید برای دریافت برخی از تاییدیه ها یا عضویت در سازمان های مختلف نیاز داشتن فروشگاه اینترنتی دارید.
۲- جذب مشتریان جدید
مشتریان غالبا قبل از انجام خرید حتی به صورت حضوری، ابتدا در مورد آن محصول جستجو می کنند. این بهترین فرصت برای شما برای جذب مشتری و بازاریابی اینترنتی است. مشتریان وقتی وارد فروشگاه اینترنتی مرتبط با محتوای دقیق می شوند و محصول مورد نظر خود را می بینند معمولا خرید می کنند. این افراد به مشتریان وفادار تبدیل می شوند و در خریدهای بعدی با اطمینان بیشتری از فروشگاه شما خرید می کنند.
۳- جلب اطمینان مشتری
حتی اگر از طریق بازاریابی سنتی مشتری خود را پیدا کرده باشید و کلیه ارتباط ها در قالب جلسات شکل گرفته باشد اما مطمئن باشید مشتری شما حتما تمایل دارد وبسایت شما را ببیند. ممکن است مشتری به دفتر شرکت یا سازمان شما مراجعه نکند در حالی که این محل را به خوبی برای حضور مشتری آماده کرده اید. اما مخاطبان به سادگی وبسایت شما را در گوگل جستجو میکنند و سایت شما را بررسی می کنند. حتی به سایر سایت ها و شبکه های اجتماعی سر می زنند تا ببینند بقیه در مورد شما چه می گویند.
۴- کاهش هزینهها
معمولاً راهاندازی و بهرهبرداری از یک فروشگاه اینترنتی نیاز به هزینههای کمتری نسبت به یک فروشگاه فیزیکی دارد. این شامل هزینههای اجاره، نیروی کار، اجناس نمونه و … میشود که میتواند به کاهش هزینههای عملیاتی کسب و کار کمک کند.
۵- افزایش اطلاعات مشتری:
فروشگاه اینترنتی امکان جمعآوری اطلاعات جامع و دقیق از مشتریان را فراهم میکند. این اطلاعات میتواند به کسب و کار کمک کند تا روابط با مشتریان خود را بهبود بخشد، به سفارشات شخصیسازی شده، بهینهسازی تجربه مشتری و بهبود استراتژیهای بازاریابی منجر شود.
۶- فرصت برای تبلیغات و بازاریابی آنلاین
با داشتن یک فروشگاه اینترنتی، کسب و کار میتواند از ابزارهای تبلیغاتی و بازاریابی آنلاین برای جذب مشتریان استفاده کند. این شامل استفاده از تبلیغات در شبکههای اجتماعی، سئو، تبلیغات پرداختی و… میشود که به دسترسی به مخاطبان بیشتر و جذب مشتریان جدید کمک میکند.
۷- امکانات فروش بهتر
با داشتن یک فروشگاه اینترنتی، کسب و کار میتواند به مشتریان خود امکاناتی مانند سفارش آنلاین، پرداخت آنلاین، ردیابی سفارش و … را ارائه دهد که بهبود تجربه خرید مشتریان و افزایش رضایت آنها را فراهم میکند.
به طور کلی، داشتن یک فروشگاه اینترنتی برای کسب و کار امروزی اهمیت بسیاری دارد و میتواند به رشد و گسترش کسب و کار کمک کند.
کلام آخر
در این مقاله بررسی کردیم که داشتن فروشگاه اینترنتی چه امکانات و فرصت هایی را در اختیار صاحبان کسب و کار های خرد و کلان قرار می دهد. حال موضوعی که مطرح هست که امکاناتی که یک فروشگاه اینترنتی باید دارا باشد تا با استراتژی کسب و کار ما همخوانی داشته باشد و مطابق روال فروش ما باشد باید چه ویژی هایی داشته باشد.
پیشنهاد ما به شما آشنایی و تست کارایی و ویژگی های فروشگاه ساز بازاربان می باشد.
چرا بازاربان؟
فروش و حسابداری یکپارچه
“بازاربان” تنها یک فروشگاه اینترنتی نیست، “بازاربان” یک سیستم یکپارچه مدیریت فروش اینترنتی و حضوری همراه با سیستم حسابداری مبتنی بر وب و اپلیکیشن¬های تلفن همراه می¬باشد. پیوند بین فروشگاه های سنتی و دیجیتال و ارائه راهکارهای مدیریت یکپارچه از اهداف “بازاربان” است.
ساده، سریع، کارآمد
سادگی و سهولت استفاده از “بازاربان” خریدی لذت بخش برای مشتریان شما به ارمغان خواهد آورد . انگیزش حس وفاداری در مشتریان شما و گسترش بازار برای شما از هدف¬های دیگر “بازاربان” است. همچنین ابزارها ، امکانات و گزارشات متنوع و کاربردی، شما را در مدیریت کارآمدتر فروشگاه تان یاری خواهد کرد.
پشتیبانی ٢۴ ساعته
افزایش رضایتمندی و حس اعتماد مشتریان فروشگاه شما، فروش بیشتری برای شما به دنبال خواهد داشت . این امر حاصل پشتیبانی آنلاین و تخصصی است، ما در “بازاربان” با بکارگیری متخصیین خود بصورت ٢۴ ساعته در کنار شما است تا با خیالی آسوده و بدون وقفه به کسب و کار خود رونق بخشید.
امکانات " بازاربان"
چند زبانه و چند ارزی
سیستم یکپارچه مدیریت و حسابداری (حضوری و اینترنتی)
سیستم جشنواره و بازاریابی حرفه ای
جستجوی هوشمند (قیمت، سایز، برند و…)
تعریف انواع قیمت گذاری بر اساس کالا، مشتری و …
ایجاد سطوح دسترسی و کاربری پیشرفته
گزارش¬ساز پیشرفته
کیف پول و فروش اعتباری
سیستم حمل و نقل و مرسوله¬ها
تعریف ویژگی های نامحدود برای هر محصول
تعریف گروه و ویژگی های نامحدود برای هر محصول
اگر تمایل دارید با این فروشگاه اینترنتی بی نظیر بیشتر آشنا شوید می توانید به صفحه بازاربان مراجعه و دیگر امکانات و ویژگی های آن را بررسی کنید و همچنین می توانید فرم مشاوره و درخواست دموی بازاربان را تکمیل تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.
برای دریافت مشاوره درباره ساخت فروشگاه اینترنتی میتوانید با شماره تلفن ۰۹۲۰۳۶۲۰۰۷۲ تماس بگیرید. کارشناسان ما مشتاقانه آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.
در پایان اگر سؤال یا نظری دارید، مایه مباهات ماست که آن را در بخش دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.